Friday, May 15, 2009

Karmila Sukirman dirayu kembali ke pangkuan keluarga

 SANDAKAN : Gadis kelahiran Sandakan,Karmila Sukirman,19, yang menuntut di salah sebuah kolej di Negeri Sembilan yang didakwa hilang sejak 29 Mac lepas,dirayu agar kembali ke pangkuan keluarga.

Keluarga remaja berasal dari batu 10, Jalan Labuk ini amat mengharapkan anak gadi yang masih menuntut semester 2,Diploma Teknologi Pengurusan di Negeri Sembilan kehilangan masih menjadi tanda tanya keluarga mangsa kerana tiada sebarang berita dari mangsa sejak kehilangannya.

Kakak sulung mangsa,Sunarti,26 tahun berkata kehilangan mangsa disedari oleh seorang lagi kakak mangsa yang bekerja di Selangor.

“Kali terakhir saya melihat adik saya (Karmila), ketika saya melawatnya pada Mac lepas dan bercuti di tempat adik saya seorang lagi di Selangor dan pada 29 Mac (Ahad), adik saya Karmila kembali ke Kolej di Negeri Sembilan,” katanya di sini kelmarin.

Bagaimanapun kata Sunarti kali terakhir mereka menerima satu pesanan ringkas (SMS),dari mangsa apabila di tanya samada dia sudah sampai ke kolej pada petang Ahad (29 Mac),dan ketika itu tiada lagi khabar dari mangsa.

“Bunyi sms hanya berbunyi “ahh” dan kami pun tidak perasan ada masalah berlaku sehinggalah kami menghubungi salah seorang rakan sekuliahnya yang memberitahu kami bahawa Karmilla tidak turun ke kelas sejak dari dia bercuti ke rumah kakaknya di Selangor,” katanya lagi.

Menurut Sunarti keluarga mereka terutama ibu bapa mangsa terlalu bimbang memikirkan kehilangan anak gadis bungsu dari empat adik beradik yang sehingga hari ini tiada khabar berita dari mana-mana pihak terutama dari anak sendiri.

Sunarti berkata satu laporan polis telah dibuat di Selangor sebaik mengetahui sesuatu mengenai kehilangan Karmila pada Rabu Mac selepas tiga hari adik mereka tidak kembali ke kolej dan mana-mana rumah saudara berdekatan.

Mereka yang mempunyai maklumat boleh menghubungi mana-mana balai polis berdekatan atau menghubungi Sunarti , 012-8368453. – SANTE VILLIAMON

No comments: